Дим над селом, як туман. Лоза повинна бути варена щоб зробити гілки більш стійкими і гнучкими. Після того вони фарбують їх, щоб лоза була стійкою і мала гарний виляд. Лозоплетінняє однією з найстаріших людських ремесел будучи навіть старше, ніж кераміка. Наші волохаті предки, які жили в печерах і носили шкури, плели так само, як і теперішні жителі цього села. Жителі Ізи знають про це, і вони дуже пишаються своєю унікальністю. Так, лозоплетінням займаються в багатьох місцях, але не все село ... Тут багато речей зроблені: меблі, посуд (хліб та контейнери для фректів) різної форми, хоча особливо прекрасні кошика в Ізі. Християни зазвичай використовують кошики, щоб приносити з собою їжу в церкву для освячення під час Великодня. Вони повинні бути особливо добре оформлені відрізнятися від інших, вишукані ткацтва, візерунки та колярове забарвлення.В Ізі майстри особливо добре вміють в"язати ці кошики. Існує віра в Ізі, хто перший зробить Великодний кошик на початку року,у того рік буде щасливим. Використання освячено гілки, вони вважають таємничий талісман моделей. Вважається, що, якщо освячувати паску в корзині з таких моделей, то людина буде триматися подалі від неприємностей протягом усього року.
"Ми робимо кошики всіх видів - круглі, квадратні, овальні та прикрашені вінками, а також щільно ткані ", говорить майстер Марія Галас - "За ритуальні корзини, ми вибираємо кращих стрижнів зібраних у супровід спеціальних молитов.
"Ми починаємо плести кошики з нижньої, - продовжує вона, - вставка прикраси в стінах, найпростіші з яких є хрести. Існують також більш складні моделі, але вони тримаються в секреті від кожної сім"ї майстрів і передаються з покоління в покоління. Деякі майстри можуть вкрасти секрети інших і використовувати їх ремісниче, але це тільки посилює конкуренцію і покращує наше мистецтво. Майстри, будь то чоловіки і жінки, молоді й старі, завжди шукають нові речі, працюють по дванадцять годин на день. Їхні руки сильні і жилаві, і вени під шкірою нагадують гілки зплетені у неймовірні картини талісман. Це слава Карпат
Драбчук Т.